O pár týždňov čaká motoristov prezúvania sezónnych pneumatík. Skúsenejší si poradia a niektorí dokonca zvládnu prezutie sami bez návštevy pneuservisu. Menej skúsení sa musia spoľahnúť na profesionálov. Ak patríte medzi motoristov začiatočníkov, vyvarujte sa týmto chybám pri prezúvaní pneumatík.

Výber typu pneumatík

V prípade, že nevlastníte zimné pneumatiky, budete si musieť jednu sadu zakúpiť. Neodporúčame vám kupovať pneumatiky z druhej ruky hlavne, ak pneumatikám nerozumiete. Pri kupovaní nových pneu si zistite rozmery pneumatík. Tieto údaje nájdete vo veľkom technickom preukaze. Pneumatiky kupujte s ohľadom na ich vlastnosti. Na štítkoch pneumatík sú uvedené všetky ich parametre. Vďaka tomu budete informovaní o vplyve pneumatík na spotrebu vozidla, o ich hlučnosti a priľnavosti pneumatík na snehu alebo na vlhkej vozovke.

Nestačí len výmena pneumatík

Ďalšou chybou pri výmene pneumatík je, keď si ich dáte vymeniť v servise bez toho, aby ste požiadali o nastavenie geometrie. Niekedy aj najlacnejšie pneumatiky vydržia toľko ako drahé, keď sú správne vyvážené. Vyvážené kolesá znamenajú rovnomerné dosadnutie pneumatiky na vozovku, vďaka ktorému nedochádza k enormnému opotrebeniu niektorej z častí pneumatiky. Preto sa nesnažte šetriť na nesprávnom mieste a nerobte veci len na polovicu.

Pozor na tlak v pneumatikách

Po výmene pneumatík dbajte tiež na ich správne nahustenie. Informácie o vhodnom tlaku nájdete na nálepke v ráme dverí na šoférovej strane. Tlak následne kontrolujte pravidelne minimálne každých 14 dní. V opačnom prípade dochádza k rýchlemu ojazdeniu strednej alebo vonkajších častí pneumatiky. Zhoršujú sa tiež jazdné vlastnosti vozidla a predlžuje brzdná dráha.

Svojpomocná výmena

Ak sa predsa len rozhodnete vymeniť pneumatiky doma v garáži, pozor na tieto chyby. Pneumatiky nasaďte na koleso v smere rotácie t.j. dodržujte smer šípky, ktorá sa nachádza priamo na pneumatikách alebo nápis inside (vnútorná strana) a outside (vonkajšia strana). Pri doťahovaní skrutiek buďte obozretní, aby ste nepoškodili závity. Zároveň však musíte dotiahnuť skrutky dostatočne silno kvôli riziku ich uvoľnenia. V prípade už používaných pneumatík, nezabudnite prehodiť zadné a predné. Predídete tak ich nerovnomernému opotrebeniu.